سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 هیولای دریایی منقرض شده و مربوط به ماقبل تاریخ

اقیانوسهای امروزی می توانند محل خطرناکی برای انسان باشند زیر در آن انواع ماهیان گوشت خوار، نهنگ، انواع هشت پاها و کوسه ها زندگی می کنند. با این حال، بدون توجه به آنچه که در عمق اقیانوسها پیدا می کنیم هیچ کدام به اندازه هیولاهای ماقبل تاریخ ترسناک نیستند؛ مارمولک های غول پیکر، کوسه های بسیار بزرگ و حتی نهنگهای گوشت خوار عظیم الثه. برای بسیاری از این هیولاها انسان تنها غذای مختصری می باشد.

به گزارش تاپ دیجیت و به نقل از تاپ تنز، در این نوشتار می خواهیم نگاهی بیاندازیم به هیولاهای دریایی منقرض شده، در ادامه با ما همراه باشید.

10- مگالدون (Megalodon)

10 هیولای دریایی منقرض شده و مربوط به ماقبل تاریخ

مگالدون به نمونه بسیار خوبی از این لیست است. کوسه ای به اندازه یک اتوبوس حتی تصور این موجود نیز بسیار دشوار است. مگالدونها 25 تا 1?5 میلیون سال پیش می زیستند که در بهترین حالت 40 میلیون سال پس از آخرین دایناسورها ظاهر شدند. از سوی دیگر، این بدین معناست که انسانها احتمالا در دوره آنها وجود داشتند.

مگالدون (Megalodon)

مگالدونها در اقیانوس های گرم آخرین عصر یخبندان در دوره پلئیستوسن شناور بودند. از اینرو به احتمال زیاد با کاهش ذخایر غذایی منقرض شدند (بیشتر بخوانید: لدوماهادی مافوب بزرگترین جاندار در دوره ژوراسیک بوده است).

9- لیوپلورودون (liopleurodon)

لیوپلورودون (liopleurodon)

اگر یک آکواریوم پارک ژوراسیک داشته باشیم که جاندارانی از دوران ژوراسیک در آن وجود داشته باشند لیوپلورودون نیز یکی از آنها خواهد بود. درباره طول واقعی این جاندار تردیدهایی وجود دارد برخی آنرا 6 متر تخمین می زنند که 1?5 متر آن شامل سر این هیولا می شود

لیوپلورودون (liopleurodon)

دانشمندان برای درک بهتر این جانور یک ربات کوچک شبیه سازی کردند. گرچه سرعت آنها باور نکردنی بنظر می رسید ولی آنها فوق العاده سریع بودند. آنها همچنین قادر بودند همانند کروکودیل ها بسیار سریع و در کمترین زمان ممکن طعمه خود را شکار کنند.

ادامه مطلب...